HTML

Gazdasági, pénzügyi gondolatok

Mint a neve is mutatja, közérthető formában foglalkozom pénzzel, gazdasággal. Céges vagy magánpénzek, kérdés és igény esetén bármi más.

Friss topikok

Linkblog

2009.07.02. 01:16 Zsvars

Véget érő habzsi-dőzsi

Régen írtam már, épp itt az ideje. Lévén nagyon aktuális a téma. Hadd írjak egy figyelemfelkeltést:

Vállalkozók, Cégvezetők, Humánpolitikusok Figyelem!!!!!

A mai bejegyzés leginkább Önöknek lesz hasznos.

A cím magyarázatával még adós vagyok: régóta használják a cégek a természetbeni juttatások adómentes lehetőségét, régóta nyírbálják ezek a lehetőségeket a törvényhozók. 2009. június 29-én véget ért a macska-egér harc. Beszigorított a törvény.

Mi a változás?

Az eddig adómentes juttatások már viselnek adóterhet. 25% szja-t és 27% százalékos EHO-t. Utóbbi azért két értékű, mert a juttatás minimálbér kétszereséhez mért viszonyán múlik. Ha összeadjuk a két értéket, ez több mint 50%-os adó! A baj az, hogy nem is összeadni kell. Egész pontosan a következő képlettel számolandó: 1,25*1,27= 1,585. Azért így kell számolni, mert a járulékot az adóval növelt bruttó érték (szja-val) után kell számolni. Azaz még a legenyhébb közteher is 58,5%-os többletköltség a vállalatoknak.

Hogy mi tartozik a természetbeni juttatások körébe?

Minden amit a cég ad a dolgozóinak, és nem bér. Pénztári hözzájárulások, étkezési jegyek (kajajegy), üdülési csekk, iskolakezdési és internet támogatás, helyi bérlet. Egyszóval minden. Sajnos most már teljesen mindegy, hogy melyik tartozik a kedvezményes körbe, mindegyikre érvényes lesz.

Mi várható?

Nem nehéz megjósolni, hogy a cégek nem fogják bevállalni ezt a mértékű plusz költséget, hanem "felbruttósítják" (pongyola kifejezés, egyik barátomtól vettem kölcsön) a juttatásokat. Azaz, az eddigi max. érték lesz a bruttó érték, a nettó pedig a fele. Jól hangzik, igaz? Ha a dolgozó szempontjából nézem, őriási szívás. Ha a munkáltató szempontjából nézem, az elégedetlen dolgozó az óriási szívás.

MIlyen megoldás van?

Az a pénzügyi termék, vagy másnéven juttatási forma, amellyel többek között foglalkozom, nem minősül természetbeni juttatásnak (noha valahol az), ilyen formán nem vonatkozik rá semmilyen szja vagy TB járulék fizetési kötelezettség. Hoppá- kecske is jól lakik, káposzta is megmarad.Természetesen a kisvállalkozásokat éppúgy érintheti a téma, mint a nagy multi cégeket.

Érdemes időt szánni rá, hogy személyes tájékoztatást kérjenek tőlem a termékkel kapcsolatban. Természetesen a tájékoztatás azon túl, ahogy már megszokhatták tőlem, hogy teljeskörű, ingyenes és semmire nem kötelez.

Kár lenne kihagyni a lehetőséget!

Üdvözlettel:

zsvars

4 komment

Címkék: multik pénzügyi tanácsadó cégvezetőknek vállalkozóknak vállalkozási adóspórolás járulék mentes juttatás újfajta természetbeni juttatás humánpolitikusoknak


A bejegyzés trackback címe:

https://penzrolerthetoen.blog.hu/api/trackback/id/tr641221290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fless 2010.04.21. 10:27:15

Tisztelt Zsvars!

(Elnézést Off topic lesz, de nem találtam hova máshova írhatnám.)

A tegnapi nap folyamán találtam a blogját. Ahogy időm engedte átfutottam néhány tartalmon, és igazán örülök, hogy ráleltem erre az oldalra. Nem csak a mindennapi életben segít eligazodni, de tanulmányaimhoz (első éves közgazdász hallgató vagyok) támaszt ad.
Igazán remélem, hogy a közeljövőben még tervezi frissíteni az oldalt!

Köszönettel és tisztelettel,
Keczán Máté

Zsvars 2010.12.22. 02:02:44

@Fless:
Kedves Máté!

Köszönöm a dicséretet, igyekszem a jövőben is rászolgálni. Hosszú hallgatás után két igen aktuális témával jelentkeztem - és ha szimatom nem csal abszolút vonatkozik Önre is - illetve ha nem gond, felajánlom a tegeződést (sajnos én vagyok az idősebb...:))
Üdvözlettel
Varsányi Zsolt - lerántottam a leplet, de az email címemből úgyis kiderült..:)

kgst 2011.01.06. 09:07:30

Tisztelt Zsvár!

Most találtam a blogjára és nagyon hasznosnak és gondolat ébresztőnek találtam. Hogyan tudunk priviben értekezni? lenne egy pár kérdésem befektetés témában.

Üdvözlettel:

kgst

Zsvars 2011.01.07. 00:38:51

@kgst: Tisztelt KGST!

Örömmel állok elébe. A zsolt.varsanyi@t-online.hu címen illetve a 30/737-5359-es számon tud elérni.
Üdvözlettel
Zsvars - Zsolt
süti beállítások módosítása